Amanah Saham Bumiputera LOAN

Amanah Saham Bumiputera, LOAN, asb,

How To Earn $$$/Day Apabila anda mengetahui skor kredit dalam | Amanah Saham Bumiputera

Skor Kredit (Penilaian Markah) dikenali sebagai penilaian kredit dalam sistem yang digunakan oleh institusi kewangan seperti pihak bank.

Skor kredit juga merupakan satu kaedah untuk mengukur dan menilai pemohon. Semakin tinggi skornya, semakin baik tahap kewangan individu tersebut. Setiap bank menggunakan kaedah dalaman tertentu dan SOP mereka sendiri untuk mengukur skor kredit.

Jika skor kredit kau orang kurang memuaskan, bank boleh kurangkan jumlah pembiayaan, tinggikan profit keuntungan bank, ataupun menolak permohonan pembiayaan kau orang.
Maka, amat penting kau orang tahu tentang sistem skor kredit ni.

How To Earn $$$/Day Apabila anda mengetahui skor kredit dalam | Amanah Saham Bumiputera

Antara cara yang kau orang boleh lakukan untuk meningkatkan skor kredit ialah

1. Mempunyai Pendapatan Dan Pekerjaan Yang Stabil
Pendapatan yang stabil dan konsisten akan dinilai oleh bank sebelum memberi pembiayaan perumahan pada kau orang.

2. Kurangkan Hutang Jahat
Hutang jahat seperti pembiayaan peribadi, pembiayaan kereta. Jika kau orang dah memiliki banyak pembiayaan peribadi, skor kredit kau orang akan rendah dan dilabelkan sebagai individu yang berisiko.

3. Bayaran Cun
Jika kau orang mempunyai komitmen /pembiayaan dengan pihak bank, kena bayar tepat pada waktunya dan dengan jumlah yang cukup supaya pada laporan CCRIS tidak tertera nombor selain nombor 0.

4. Jauhi Daripada Berada Di bawah Pemantauan AKPK
Biasanya anak muda sekarang kurang ilmu pengurusan kewangan. Akhirnya berhutang terlalu banyak. Jadi, lepastu kena pantau oleh AKPK. Mungkin dalam tempoh pemantauan itu, pihak bank tidak akan memberi pembiayaan kepada kau orang.

5. Tidak Ada Sejarah Pembiayaan
Tiada rekod laporan CCRIS membuatkan pihak bank tertanya-tanya adakah kau orang mempunyai karektor pembayaran balik ansuran dengan bagus. Sekarang ni ramai berpendapatan tinggi tapi tak boleh bayar tepat pada masa. Jadi dengan laporan CCRIS, bank boleh percaya keupayaan bayaran balik kau orang.

6. Ada Sejarah Kereta / Rumah Kena Tarik
Ada sejarah hitam mungkin sedikit sebanyak akan merosakkan skor kredit kau orang. Jadi kena ada perancangan yang power dulu ye. Jangan nak main terjah je. Belajar buat bajet, bina tabung kecemasan, kira DSR elok-elok.

7. Kad Kredit Limit
Seelok-eloknya nya jangan berbelanja dan ada hutang kad kredit melebihi 70 peratus. Setiap bulan jika kad kredit kau orang asyik limit saja, memang kau orang tak pandai menguruskan kewangan.

Sejarah rekod pembayaran balik melalui laporan CCRIS akan membuktikan kau orang mampu membayar secara ontime ataupun tidak dengan jumlah yang mencukupi.

Bagus hidup tanpa hutang, tapi pihak bank tidak tahu keupayaan bayar balik kau orang. Kau orang kena buktikan kau orang mampu membayar secara konsisten setiap bulan.

Jadi, jika kau orang mahu mohon pembiayaan perumahan dan nak guna duit bank, kau orang kena ada rekod CCRIS.

Kau orang boleh membuat rekod CCRIS dengan mudah seperti kad kredit ataupun ASB Financing terlebih dahulu sebelum memohon pembiayaan perumahan yang tinggi nilainya.

Akhir kata, masa muda ni bina karektor baik dulu dengan pihak bank. Ada hutang boleh senangkan kau orang di masa hadapan jika kau orang pandai mengaturnya. Tapi tu lah kan, kau orang masa muda-muda ni lebih memilih nak berhutang kereta import mewah daripada beli rumah pertama yang harganya hampir sama dengan ansuran kereta kau orang tu. Kah!

PSS:::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::
JANGAN AMBIL ASB LOAN SELAGI ANDA BELUM BACA EBOOK INI SAMPAI HABIS

Apa yang anda akan dapat dalam ebook "Teknik ASB SEBENAR?"
  1. APAKAH ITU AMANAH SAHAM BUMIPUTERA (ASB) ? yang ramai orang tak Tahu
  2. 4 TEKNIK KHAS MELABUR murah, bijak dan mudah
  3. BAGAIMANA ANDA MAMPU MENJANA 17%, 41% dan 70% melalui teknik ASB SEBENAR
  4. Teknik ZERO-CAPITAL yang anda boleh gunakan untuk buat pelaburan ASB free-money
  5. ANALISIS SEBENAR ASB LOAN PELANGGAN 2014 – 2016 menggunakan TEKNIK-ASB-SEBENAR.
(Sesuai untuk yang ingin mengorak langkah untuk jadi pelabur ASB yang berjaya)

credit : ASY