Amanah Saham Bumiputera LOAN

Amanah Saham Bumiputera, LOAN, asb,

Pelaburan Unit Trust dari sudut Suruhanjaya Sekuriti Malaysia dan Bank Negara

Tahukah anda apabila melabur dalam unit amanah/unit trust pelaburan anda dijamin oleh Suruhanjaya Sekuriti Malaysia dan Bank Negara?

Jaminan ini bukanlah bermaksud jaminan keuntungan..

Jaminan yang dimaksudkan ialah jaminan dari sudut undang undang bahawasanya pelaburan yang dilakukan oleh syarikat syarikat pengurusan unit amanah yang anda laburkam mengikut lunas undang undang..Ini juga memberi jaminan wang yang anda laburkan tanpa ada risiko wang itu akan diseleweng oleh mana mana pihak..

Malah jika anda melabur di dalam unit amanah patuh syariah ia dijamin patuh syariah oleh para penasihat syariah yang bertauliah..

Jangan terpengaruh dengan dakyah @ ajaran sesat yang mengatakan syarikat pengurusan yang kecil tiada jaminan akan terus kekal lama maka pilihlah syarikat pengurusan yang lebih besar dan popular..

Jika syarikat itu besar - yes itu fakta
Jika syarikat itu kecil - yes itu juga fakta

Tapi jika nak kata syarikat besar lagi untung dari syarikat kecil atau syarikat kecil ada risiko tutup - ini bukan fakta tapi auta..

Belum pernah ada kes syarikat unit amanah/trust yang bangkrap dan duit pelabur hilang begitu sahaja.


Pelaburan paling berharga adalah 'MELABURLAH DENGAN ILMU'

Elakkan membuat keputusan berdasarkan sentimen,emosi,cakap cakap ahli mesyuarat tingkap,penasihat tak bertauliah dan sebagainya..

SELAMAT MELABUR
MOHD AZRIK BIN SAPEE
GROUP AGENCY MANAGER M.A.S AGENCY
PMB INVESTMENT / PELABURAN MARA